SYGNALIŚCI AVIMED Sp. z o. o.

 Informacja dla Sygnalistów

W związku z przyjęciem w AVIMED Sp. z o.o., z siedzibą w Piekarach Śląskich (41-940), ul. Popiełuszki 50,  wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy  w Gliwicach, Wydział X Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod nr KRS: 0000186788, numer identyfikacji podatkowej NIP: 498-01-46-386,  procedury ochrony danych sygnalisty oraz zgłaszania naruszeń prawa, informujemy o zasadach przetwarzania Państwa danych osobowych jako Sygnalistów w związku ze spełnieniem wymagań Ustawy z 14.06.2024 r. o ochronie sygnalistów oraz Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1937 z dnia 23 października 2019r.

Niniejsza klauzula informacyjna ma na celu zapewnienie Państwu pełnej wiedzy na temat przetwarzania danych osobowych w związku z dokonywanymi przez Państwa zgłoszeniami naruszeń prawa Unii oraz zapewnienia ochrony Państwa danych zgodnie z obowiązującymi przepisami. Zasady te dotyczą również osób trzecich których dane mogą zostać ujawnione w zgłoszeniu.

Zasady przetwarzania danych osobowych

Zasady obowiązują podczas zgłaszania osobowych oraz anonimowych nieprawidłowości za pomocą przyjętych kanałów tj.

1. Papierowo, na adres siedziby: AVIMED Sp. z o.o.  ul. Popiełuszki 50, 41-940 Piekary Śląskie  (z dopiskiem „Koordynator ds. obsługi naruszeń”)
2. Poprzez system teleinformatyczny dostępny na stronie https://zgloszenie.n-serwis.pl/avimed (zgodnie z instrukcją zawartą na stronie)
3. Telefonicznie pod automatycznym numerem telefonu: 32 722 0201

Zgodnie z art. 13-14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych (RODO) oraz DYREKTYWĄ PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2019/1937 z dnia 23 października 2019 r. w sprawie ochrony osób zgłaszających naruszenia prawa Unii, informujemy, że:

1. Administratorem Państwa danych osobowych jest AVIMED Sp. z o.o., z siedzibą w Piekarach Śląskich (41-940), ul. Popiełuszki 50, wpisany do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy  w Gliwicach, Wydział X Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod nr KRS: 0000186788, numer identyfikacji podatkowej NIP: 498-01-46-386.
2. Wyznaczyliśmy Inspektora Ochrony Danych, z którym można się skontaktować w sprawach ochrony danych osobowych oraz realizacji swoich praw, poprzez email: avimed_daneosobowe@avimed.pl lub pisemnie na adres naszej siedziby, wskazując na kopercie “Inspektor Ochrony Danych”.
3. Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu:
a. przyjęcia i rozpatrzenia zgłoszenia naruszenia prawa,
b. zapewnienia ochrony osobom zgłaszającym naruszenia zgodnie z DYREKTYWĄ (UE) 2019/1937.

Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest:

a. 6 ust. 1 lit. c RODO – wypełnienie obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze, w szczególności ustawa z 14.06.2024 o ochronie sygnalistów oraz Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1937 z dnia 23 października 2019r.
b. 6 ust. 1 lit. f RODO – prawnie uzasadniony interes Administratora, polegający na zapewnieniu zgodności z prawem oraz ochronie praw i interesów sygnalistów.

4, Podanie przez Państwa danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji celu przetwarzania, którym jest rozpatrzenie zgłoszenia naruszenia.
5. Odbiorcami Państwa danych osobowych mogą być organy publiczne w zakresie wykonywania obowiązków prawnych.
6. Dostęp do danych będą posiadały również podmioty zewnętrzne którym powierzono czynności utrzymywania i wsparcia w zakresie systemów informatycznych zgodnie z zawartymi umowami.
7. Państwa dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celu, dla którego zostały zebrane, nie dłużej jednak niż przez okres 12 miesięcy, chyba że przepisy prawa wymagają dłuższego przechowywania danych lub zaistnieje inny cel ich przetwarzania np. związany z postępowaniem sądowym.
8. Przysługuje Państwu prawo do:

a. dostępu do swoich danych osobowych,
b. sprostowania swoich danych osobowych,
c. usunięcia swoich danych osobowych (prawo do bycia zapomnianym),
d. ograniczenia przetwarzania swoich danych osobowych,
e. przenoszenia swoich danych osobowych,
f. wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych.

9. Realizacja praw może być ograniczona lub nie zachodzić w sytuacji anonimowego zgłaszania zdarzeń. W celu skorzystania z powyższych praw, prosimy o kontakt z Administratorem.
10. Przysługuje Państwu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO), ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
11. Państwa dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania.

Prawo do zgłoszenia zewnętrznego

Zgodnie z art. 25 ust. 8 Ustawy o ochronie sygnalistów, przedstawiamy informacje dotyczące dokonywania zgłoszeń zewnętrznych do Rzecznika Praw Obywatelskich, organów publicznych oraz – w stosownych przypadkach – do instytucji, organów lub jednostek organizacyjnych Unii Europejskiej.

1. Zgłoszenia do Rzecznika Praw Obywatelskich

Sygnaliści mogą dokonywać zgłoszeń dotyczących naruszeń prawa do Rzecznika Praw Obywatelskich. W celu zgłoszenia naruszenia należy:

a. Skorzystać z formularza zgłoszeniowego dostępnego na stronie internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich: Link do formularza zgłoszeniowego RPO
b. Wypełnić formularz, podając szczegółowe informacje na temat naruszenia, w tym dane kontaktowe sygnalisty (jeśli sygnalista chce pozostać anonimowy, nie jest obowiązkowe podanie danych kontaktowych)
c. Przesłać wypełniony formularz drogą elektroniczną lub pocztą na adres: Biuro Rzecznika Praw Obywatelskich, ul. Długa 23/25, 00-238 Warszawa

2. Zgłoszenia do organów publicznych

Zgłoszenia naruszeń prawa mogą być również kierowane do odpowiednich organów publicznych, takich jak:

a. Państwowa Inspekcja Pracy
b. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
c. Komisja Nadzoru Finansowego
d. Prokuratura
e. Inne właściwe organy regulacyjne i nadzorujące w zależności od charakteru naruszenia

Szczegółowe informacje na temat sposobu dokonywania zgłoszeń do poszczególnych organów publicznych są dostępne na ich stronach internetowych.

3. Zgłoszenia do instytucji, organów lub jednostek organizacyjnych Unii Europejskiej

W przypadku naruszeń prawa Unii Europejskiej, zgłoszenia mogą być kierowane do odpowiednich instytucji, organów lub jednostek organizacyjnych Unii Europejskiej, takich jak:

a. Europejski Urząd ds. Zwalczania Nadużyć Finansowych (OLAF)
b. Europejski Rzecznik Praw Obywatelskich
c. Europejski Inspektor Ochrony Danych
d. Inne właściwe instytucje i organy Unii Europejskiej

Informacje dotyczące sposobu dokonywania zgłoszeń do instytucji Unii Europejskiej można znaleźć na stronach internetowych tych instytucji.

4. Anonimowość i ochrona danych

Sygnaliści mają prawo do dokonywania zgłoszeń anonimowo. Wszystkie zgłoszenia będą traktowane z najwyższą poufnością, a dane osobowe w nich zawarte będą chronione zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.

5. Wsparcie i porady

Sygnaliści mogą uzyskać wsparcie i porady prawne dotyczące zgłaszania naruszeń prawa poprzez kontakt z organizacjami zajmującymi się ochroną sygnalistów oraz prawami człowieka, takimi jak:

a. Fundacja Helsińska
b. Transparency International
c.Inne organizacje pozarządowe zajmujące się ochroną sygnalistów

SYGNALIŚCI Ośrodek Rehabilitacyjno-Leczniczy Sp. z o.o.

Informacja dla Sygnalistów

W związku z przyjęciem w Ośrodku Rehabilitacyjno – Leczniczym Sp. z o. o., 43-190 Mikołów, ul. Katowicka 22, wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Katowice-Wschód w Katowicach pod numerem 25652, NIP: 6351651878, REGON: 277601220 procedury ochrony danych sygnalisty oraz zgłaszania naruszeń prawa, informujemy o zasadach przetwarzania Państwa danych osobowych jako Sygnalistów w związku ze spełnieniem wymagań Ustawy z 14.06.2024 r. o ochronie sygnalistów oraz Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1937 z dnia 23 października 2019 r.

Niniejsza klauzula informacyjna ma na celu zapewnienie Państwu pełnej wiedzy na temat przetwarzania danych osobowych w związku z dokonywanymi przez Państwa zgłoszeniami naruszeń prawa Unii oraz zapewnienia ochrony Państwa danych zgodnie z obowiązującymi przepisami. Zasady te dotyczą również osób trzecich których dane mogą zostać ujawnione w zgłoszeniu.

Zasady przetwarzania danych osobowych

Zasady obowiązują podczas zgłaszania osobowych oraz anonimowych nieprawidłowości za pomocą przyjętych kanałów tj.

1. Papierowo, na adres siedziby Ośrodka Rehabilitacyjno – Leczniczego Sp. z o. o., 43-190 Mikołów, ul. Katowicka 22 (z dopiskiem „Koordynator ds. obsługi naruszeń”)
2. Poprzez system teleinformatyczny dostępny na stronie internetowej: https://zgloszenie.n-serwis.pl/zgloszenie/orl/ (zgodnie z instrukcją zawartą na stronie)
3. Telefonicznie pod automatycznym numerem telefonu: 32 722 0201

Zgodnie z art. 13-14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych (RODO) oraz DYREKTYWĄ PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2019/1937 z dnia 23 października 2019 r. w sprawie ochrony osób zgłaszających naruszenia prawa Unii, informujemy, że:

1. Administratorem Państwa danych osobowych jest Ośrodek Rehabilitacyjno – Leczniczy Sp. z o. o., z siedzibą w 43-190 Mikołów, ul. Katowicka 22.
2. Wyznaczyliśmy Inspektora Ochrony Danych, z którym można się skontaktować w sprawach ochrony danych osobowych oraz realizacji swoich praw, poprzez email: orl_daneosobowe@avimed.pl lub pisemnie na adres naszej siedziby, wskazując na kopercie “Inspektor Ochrony Danych”.
3. Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu:
a) przyjęcia i rozpatrzenia zgłoszenia naruszenia prawa,
b) zapewnienia ochrony osobom zgłaszającym naruszenia zgodnie z DYREKTYWĄ (UE) 2019/1937.

Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest:
a) art. 6 ust. 1 lit. c RODO – wypełnienie obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze, w szczególności ustawa z 14.06.2024 o ochronie sygnalistów oraz Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1937 z dnia 23 października 2019r.
b) art. 6 ust. 1 lit. f RODO – prawnie uzasadniony interes Administratora, polegający na zapewnieniu zgodności z prawem oraz ochronie praw i interesów sygnalistów.

4. Podanie przez Państwa danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji celu przetwarzania, którym jest rozpatrzenie zgłoszenia naruszenia.
5. Odbiorcami Państwa danych osobowych mogą być organy publiczne w zakresie wykonywania obowiązków prawnych.
6. Postęp do danych będą posiadały również podmioty zewnętrzne którym powierzono czynności utrzymywania i wsparcia w zakresie systemów informatycznych zgodnie z zawartymi umowami.
7. Państwa dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celu, dla którego zostały zebrane, nie dłużej jednak niż przez okres 12 miesięcy, chyba że przepisy prawa wymagają dłuższego przechowywania danych lub zaistnieje inny cel ich przetwarzania np. związany z postępowaniem sądowym.
8. Przysługuje Państwu prawo do:

a) dostępu do swoich danych osobowych,
b) sprostowania swoich danych osobowych,
c) usunięcia swoich danych osobowych (prawo do bycia zapomnianym),
d) ograniczenia przetwarzania swoich danych osobowych,
e) przenoszenia swoich danych osobowych,
f) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych.

9. Realizacja praw może być ograniczona lub nie zachodzić w sytuacji anonimowego zgłaszania zdarzeń. W celu skorzystania z powyższych praw, prosimy o kontakt z Administratorem.
10. Przysługuje Państwu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO), ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
11. Państwa dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania.

Prawo do zgłoszenia zewnętrznego

1. Zgodnie z art. 25 ust. 8 Ustawy o ochronie sygnalistów, przedstawiamy informacje dotyczące dokonywania zgłoszeń zewnętrznych do Rzecznika Praw Obywatelskich, organów publicznych oraz – w stosownych przypadkach – do instytucji, organów lub jednostek organizacyjnych Unii Europejskiej.

1. Zgłoszenia do Rzecznika Praw Obywatelskich
Sygnaliści mogą dokonywać zgłoszeń dotyczących naruszeń prawa do Rzecznika Praw Obywatelskich. W celu zgłoszenia naruszenia należy:
a) Skorzystać z formularza zgłoszeniowego dostępnego na stronie internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich: Link do formularza zgłoszeniowego RPO
b) Wypełnić formularz, podając szczegółowe informacje na temat naruszenia, w tym dane kontaktowe sygnalisty (jeśli sygnalista chce pozostać anonimowy, nie jest obowiązkowe podanie danych kontaktowych)
c) Przesłać wypełniony formularz drogą elektroniczną lub pocztą na adres: Biuro Rzecznika Praw Obywatelskich, ul. Długa 23/25, 00-238 Warszawa

2. Zgłoszenia do organów publicznych

Zgłoszenia naruszeń prawa mogą być również kierowane do odpowiednich organów publicznych, takich jak:

a) Państwowa Inspekcja Pracy
b) Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
c) Komisja Nadzoru Finansowego
d) Prokuratura
e) Inne właściwe organy regulacyjne i nadzorujące w zależności od charakteru naruszenia

Szczegółowe informacje na temat sposobu dokonywania zgłoszeń do poszczególnych organów publicznych są dostępne na ich stronach internetowych.

3. Zgłoszenia do instytucji, organów lub jednostek organizacyjnych Unii Europejskiej
W przypadku naruszeń prawa Unii Europejskiej, zgłoszenia mogą być kierowane do odpowiednich instytucji, organów lub jednostek organizacyjnych Unii Europejskiej, takich jak:
a) Europejski Urząd ds. Zwalczania Nadużyć Finansowych (OLAF)
b) Europejski Rzecznik Praw Obywatelskich
c) Europejski Inspektor Ochrony Danych
d) Inne właściwe instytucje i organy Unii Europejskiej

Informacje dotyczące sposobu dokonywania zgłoszeń do instytucji Unii Europejskiej można znaleźć na stronach internetowych tych instytucji.

4. Anonimowość i ochrona danych
Sygnaliści mają prawo do dokonywania zgłoszeń anonimowo. Wszystkie zgłoszenia będą traktowane z najwyższą poufnością, a dane osobowe w nich zawarte będą chronione zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.

5. Wsparcie i porady
Sygnaliści mogą uzyskać wsparcie i porady prawne dotyczące zgłaszania naruszeń prawa poprzez kontakt z organizacjami zajmującymi się ochroną sygnalistów oraz prawami człowieka, takimi jak:

a) Fundacja Helsińska
b) Transparency International
c) Inne organizacje pozarządowe zajmujące się ochroną sygnalistó

Skip to content